Скільки болять зуби після встановлення брекетів?

Дата публікації:

Згадка болю у відгуках про брекети – поширене явище. Часто це лякає пацієнтів, і вони відкладають візит до ортодонта. Тому варто розібратися, як сильно і скільки болять зуби після установки брекетів. Не менш важливо також зрозуміти, чому виникають хворобливі відчуття, чи варто турбуватися з цього приводу і як полегшити дискомфорт?

Основні причини виникнення болю

Біль від брекетів – нормальне явище. Причина заключається в тому, що на один чи кілька зубів залежно від виду порушення прикусу конструкція чинить тиск. При носінні брекетів відбувається зміщення зуба, що призводить до зміни м’яких тканин і навіть кісткових структур. При цьому м’які тканини швидше адаптуються до змін, ніж кістка. Врахуйте, що дискомфорт виникає не через руйнування зуба, а внаслідок його зміни положення.

Якщо ви не знаєте, чому не болять зуби після установки брекетів, варто звернутися до лікаря за консультацією. Дискомфорт виникає завжди, а його відсутність може вказувати на неправильну установку ортодонтичної системи. Якщо немає достатнього натягу дуги, прикус не виправиться.

Біль виникає і з інших причин:

1. Підвищення чутливості. Перші дні в брекетах зуби зазвичай постійно ниють, а при вживанні твердої, гарячої або холодної їжі може виникати гострий біль. Хоча подібна проблема може виникати і через місяці носіння ортодонтичної системи.
  2. Пошкодження слизової оболонки та ясен, щік брекетами. Металеві замки іноді травмують м’які тканини. Ранки, що утворилися, запалюються, біль посилюється при вживанні їжі.

Коли починають боліти зуби від брекетів?

перші дні в брекетах

Якщо встановлені брекети, перший день практично завжди супроводжується болем та дискомфортом. Це абсолютно нормально. У наступні дні хворобливі відчуття зазвичай слабшають, оскільки організм поступово адаптується до зовнішнього тиску. Іноді дискомфорт посилюється через кілька днів, особливо у разі травмування м’яких тканин.

Поступово біль вщухає, але повертається щоразу, коли проводиться регулювання дуг. Процедура виконується 1 раз на 1-1,5 місяці. У міру того, як зуб приймає правильне положення, дискомфорт стає менш помітним та проходить швидше.

Як довго болять зуби у брекетах?

біль від брекетів

Багатьох пацієнтів цікавить, скільки болять зуби у брекетах, адже неприємні відчуття та дискомфорт сильно погіршують якість життя, завдають страждань. Відповісти однозначно на це питання неможливо, оскільки тривалість залежить від кількох чинників.

Якщо дискомфорт викликаний лише тиском дуги, період адаптації триває від 3-5 днів до 1,5 тижнів, при цьому інтенсивність може бути різною. Якщо біль спричинений пошкодженням слизової оболонки та м’яких тканин, він може бути більш тривалим. Рани гояться не менше 7 днів за умови, що ви відразу виключите травмуючий вплив.

Складно сказати, скільки днів болітимуть зуби після встановлення брекетів, оскільки це залежить від індивідуальних особливостей пацієнта, зокрема, від рівня больового порога та ступеня викривлення прикусу. Середні терміни ми привели до цієї статті вище.

Як зменшити біль при носінні брекетів?

Якщо сильно болять зуби від брекетів, обов’язково зверніться до лікаря. Він проведе огляд, щоб переконатися у правильності установки системи, а також надасть рекомендації, як позбутися неприємних відчуттів.

Для зменшення дискомфорту можна скористатися такими порадами та рекомендаціями:

1. Змініть раціон. Відмовтеся від вживання твердої їжі, щоб зменшити тиск на зуби. Включайте в меню каші, пюре, супи та іншу «м’яку» їжу. Також варто відмовитися від вживання надмірно гарячої та холодної їжі, напоїв.
  2. Якщо брекети травмували слизову оболонку, попросіть лікаря закрити замки спеціальним ортодонтичним воском. Також ним можуть обволікати пружини системи та інші деталі. Таким чином вдасться попередити травмування м’яких тканин металевими елементами.
  3. Якщо жахливо болять зуби в брекетах, можна прийняти знеболюючий засіб, але потрібно проконсультуватися з лікарем. Препарати цієї групи мають протипоказання, а при неконтрольованому прийомі та передозуванні можуть викликати побічні дії. Пити знеболювальні засоби не можна протягом тривалого періоду.
  4. Для знеболювання ясен та м’яких тканин можуть застосовуватись місцеві анестетики, наприклад, стоматологічний гель з лідокаїном.
  5. Робіть полоскання ротової порожнини. Добре підходить сольовий розчин, але також можна використовувати відвар ромашки чи інших лікарських трав. При сильному пошкодженні м’яких тканин для полоскання добре підходять розчини антисептиків. Вони допомагають усунути запальний процес та позбутися неприємних симптомів. Вибрати антисептик для полоскання допоможе лікар.
  6. Ретельно доглядайте за ротовою порожниною. Вичищайте зубний наліт, оскільки він сприяє розмноженню бактерій та розвитку карієсу. Якщо ігнорувати рекомендації лікаря щодо догляду за ротовою порожниною, до закінчення лікування може з’явитися біль через руйнування зубів.
  7. Відмовтеся від шкідливих звичок. Нікотин та етанол призводять до підвищення чутливості емалі. Ризик появи болю за таких умов значно збільшується.

Дискомфорт при носінні брекет-системи – це нормальне явище. Іноді болить один зуб у брекетах, часом — весь ряд. Все залежить від особливостей викривлення прикусу, розташування зубів. У будь-якому випадку варто витримати тимчасові неприємності, щоб отримати гарну усмішку та правильний прикус, позбутися психологічних комплексів, попередити проблеми з травленням, дикцією.

чому не болять зуби після установки брекетів

Довіряти установку брекет-системи варто лише досвідченому ортодонту. Наші лікарі завжди дають докладні рекомендації щодо догляду за ротовою порожниною і розповідають, як позбутися болю.

Сподобалася стаття? Розкажіть друзям!