Причини кровоточивості ясен

Дата публікації:

Кровоточивість ясен – проблема, яка рано чи пізно стосується багатьох людей. У кого-то вона може проявитися в літньому віці, а у кого-то – в зовсім юному. Які ж чинники, що впливають на таку проблему?

Вже відомий той факт, що кровоточивість ясен може бути не тільки з-за неправильного догляду за порожниною рота або ж нерегулярного. Сьогодні є різні причини, які викликають такі неприємні для людини відчуття, як запалення і кровоточивість ясен. У кого-то кровоточивість може виникати під час самої чистки зубів, а у інших – просто раптово.

Пацієнти не завжди звертають увагу на таку проблему, оскільки кровоточивість буває не завжди. А коли вже з’являється цілий набір нежданих ознак, таких як неприємний запах з рота або ж дискомфорт у спілкуванні, найчастіше люди записуються на прийом до стоматолога або ж парадонтолога.

Якщо не запускати дану проблему і вчасно підлікувати ясна, то в підсумку може досить швидко бути ефективний результат. Але все залежить від чинників, які і викликають кровоточивість ясен.

Отже, ось якими можуть бути причини кровоточивості ясен:

1. Неправильний вибір засобів особистої гігієни.

Невірний підхід до справи виникає ще на етапі вибору зубних щіток і паст. Багато людей можуть вибирати їх по своєму бажанню і смаку. Але таким чином можна лише нашкодити здоров’ю. Відповідно, розуміння того, що потрібно в конкретному випадку, може допомогти вирішити проблему або хоча б рухатися у вірному напрямку. Наприклад, якщо людина підбирає занадто жорстку зубну щітку, він може тільки нашкодити своїм ясен. Адже вони тепер кровоточать, а жорсткість щітки буде лише поглиблювати ситуацію. Тому варто або проконсультуватися зі стоматологом з приводу підбору індивідуальних засобів для гігієни порожнини рота або ретельно вивчати рекомендації на упаковках. Але друге краще виробити на автоматі.

2. Тверді зубні відкладення.

Найчастішим фактором, що впливає на кровоточивість ясен, є наявність зубного каменю. Справа в тому, що коли з-за такого каменю біля основи зубів накопичуються бактерії, то вони завдають шкоди нашим ясен. Такі мікроорганізми відокремлюють ясна від зуба. Тому і з’являється у пацієнта кровоточить зазор. Деяким людям зубний наліт рекомендується видаляти раз в рік, а є пацієнти, яким просто необхідно робити професійну чистку раз на півроку. Все залежить від схильності людини до зубного нальоту.

3. Зміна гормонального фону.

Оскільки в різні періоди життя гормональний фон змінюється, це також може впливати на стан ясен. Наприклад, кровоточивість часто буває у підлітків і вагітних. Якщо людина не потрапляє в ці категорії – можливі інші причини. Гормональний збій теж може бути причиною, яка веде не тільки до кровоточивості ясен, а й іншим проблемам. В даному випадку необхідно спочатку звернутися до вузькоспрямованому фахівця. Тобто, записатися на прийом до гінеколога або ендокринолога. Це важливо для того, щоб якомога швидше стабілізувати гормональний фон.

4. Нестача вітамінів.

Для підтримки ясен в хорошій формі організму необхідний вітамін C. Якщо його не вистачає, тоді організм «б’є на сполох»: виявляється кровоточивість ясен. Рада досить простий: їсти побільше лимонів з м’якоттю, кислої капусти. Ще є такий варіант, як журавлина. Вона має відмінну здатність знешкоджувати бактерії в порожнині рота. Таким чином, можна боротися з появою зубного нальоту. Адже саме він, як вже було сказано раніше, є одним з поширених чинників, що впливають на кровоточивість ясен.

5. Нестоматологіческіе захворювання організму.

Може бути і такий випадок, що всі перераховані вище причини не підійдуть пацієнтові. Тоді йому необхідно буде ретельно обстежитися. Адже тоді фактором може бути серйозне захворювання, таке як цукровий діабет та інші. Їх на сьогоднішній день чимало. Але для того, щоб знати напевно причину кровоточивості ясен в конкретному випадку – найкраще при можливості обстежити детально свій організм і поговорити з різними фахівцями.

Кровоточивість ясен – це ознака, який краще не ігнорувати. При перших його проявах необхідно сходити на прийом до стоматолога і задати йому все турбують пацієнта питання. Якщо протягом довгого часу при правильному лікуванні неприємні ознаки не проходять – тоді необхідно дізнатися: яка конкретно причина може викликати кровоточивість ясен. Для цього найчастіше терапевти направляють до ендокринолога. Але найкращий варіант в такій ситуації: обстежитися повністю. Адже це ніколи не завадить.

Сподобалася стаття? Розкажіть друзям!