Консервативне (безопераційне) лікування пародонтозу

Дата публікації:

Кожна четверта людина страждає від пародонтиту. У порожнині рота саме це захворювання є найчастішим. Початковий застережливий ознака такої, як кровотеча з ясен, часто не береться всерйоз, через що захворювання може непомітно прогресувати.

У нашій клініці ми працюємо за європейськими протоколами лікування пародонтиту, який складається з декількох етапів.

На першому етапі ми збираємо інформацію про пацієнта:

1. З’ясовуємо історію розвитку пародонтиту: його причину, швидкість розвитку захворювання.
  2. Демонструємо пацієнтові пародонтальних патологію: наявність нальоту, запалення, кровоточивості, гноетечения, пародонтальних кишень.
  3. Роз’яснюємо про фактори ризику (неналежна гігієна порожнини рота, куріння) і їх шкоду.

На другому етапі виробляємо контроль системних факторів ризику:

1. З експертами суміжних спеціальностей (терапевт, ендокринолог, геронтолог) проводимо діагностику і виявляємо захворювання, які провокують пародонтит (цукровий діабет).
  2. Мотивуємо пацієнта відмовитися або максимально знизити кількість споживаних сигарет в день.
  3. Оцінюємо необхідність прийому антибіотиків.
  4. Оцінюємо необхідність лікування стресу.

На третьому етапі ми виявляємо і лікуємо патологію ротової порожнини. При необхідності проводимо:

1. Лікування гострих періодонтальних станів (періодонтальних абсцесів).
  2. Видалення зубів з несприятливим прогнозом (наприклад, зруйновані зуби, які не підлягають відновленню).
  3. Лікування зубів, уражених карієсом.
  4. Лікування кореневих каналів з периапикальной інфекцією (періодонтити, радикулярні кісти).

Під час четвертого етапу проводимо Наддесневой профілактику:

1. Знімаємо зубні відкладення з поверхні зубів (не глибше 2-3 мм щодо ясенного краю).
  2. Проводимо заміну старих пломб і коронок з поганим приляганням і нависають краями.
  3. Прішліфовивать гострі краї емалі і горби зубів, які змінили своє місце розташування.

Під час п’ятого етапу ми шліфуємо і шліфуємо поверхню коренів зубів (ручними кюрет, апаратом для зняття зубних відкладень, полірувальними дисками і пастою).

На шостому етапі ми пояснюємо важливість гігієни ротової порожнини:

1. Підбираємо засоби гігієни і навчаємо правильній техніці догляду за порожниною рота (техніка чищення зубною щіткою, інтердентальними йоржиками, іншими спеціальними засобами).
  2. Здійснюємо контроль гігієни порожнини рота. Погана або неналежна гігієна є основним фактором ризику для розвитку захворювань пародонту і будь-яке лікування цього захворювання буде терпіти невдачу, якщо щоденна гігієна ретельно не підтримується.

І наостанок, під час сьомого етапу, ми призначаємо антисептики і антибіотики: полоскання хлоргексидином (золотий стандарт), полоскання делмопінолом, використання зубної пасти з триклозаном і кополімером. За свідченнями призначаємо антибіотикотерапію, що має протимікробний ефект. Це новий підхід в боротьбі із захворюваннями пародонту отримав визнання протягом останніх років. Тепер ми знаємо, що є кілька добре відомих видів бактерій, які призводять до пародонтиту.

Процедура здійснюється наступним чином: в клініці спочатку проводитися забір матеріалу з пародонтальних кишень, а далі лабораторним шляхом нашими фахівцями визначається вид бактерій і підбирається найбільш ефективний проти бактерій, виявлених у Вас в порожнині рота, антибіотик. Останній (зазвичай це амоксицилін, метронідазол або доксициклін) приймається у вигляді таблеток протягом 1-2 тижнів або локально у вигляді гелю (наприклад, Elyzol-гель).

Разом з тим, лікування антибіотиками є ефективним тільки в поєднанні з консервативним або хірургічним методом лікування пародонтиту.

Весь комплекс лікування необхідно робити в короткі терміни (1-2 дні) для того, щоб ефективно прибрати так звану мікробну біоплівку. Якщо ж лікування проводити частинами з великим проміжком часу, то станеться нова колонізація бактерій в ротовій порожнині.

У нашій практиці ми також використовуємо імпульсний діодний лазер останнього покоління, який ефективно виробляє лікування захворювань пародонту. Точний лазерний промінь має великий потік енергії, під впливом якого всі мікроорганізми гинуть миттєво. Для пацієнта ця процедура безболісна і комфортна. Лазерна терапія збільшує можливості консервативного лікування захворювань пародонту. Завдяки лазеру ми часто можемо відмовитися від операції. Замість цього, ми виконуємо закритий кюретаж (глибоке очищення) коренів і кишень лазером. У багатьох випадках це призводить до загоєнню запалення.

Вилікувати пародонтит і не дати цього захворювання прогресувати – завдання наших фахівців. Однак багато що залежить і від імунної системи і способу життя пацієнта. І дане захворювання вимагає ретельного контролю, щоб уникнути рецидиву або його прогресування.

Після активної фази лікування ми настійно рекомендуємо регулярно відвідувати гігієніста. Залежно від тяжкості захворювання, індивідуальна гігієна порожнини рота і підтримуючу терапію пародонту проводиться кожні 3-6 місяці. Довгострокові дослідження показують, що професійний догляд і регулярні огляди після лікування є дієвими методами, що підтримують результати лікування.

Якщо у Вас виникли питання, ми з задоволенням на них відповімо.

Сподобалася стаття? Розкажіть друзям!